LT  EN  RU
Išskirtiniai objektai / 2016 m.

2016 m.

2016 metų pradžioje AB „Panevėžio keliai“ baigė „Via Baltica“ plėtros darbus Panevėžio rajone. Šioje vietoje tarptautinė magistralė sutampa su keliu A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai. Darbai atlikti ruože nuo 8,32 iki 23,36 kilometro.

Šis eismo saugumo prasme sudėtingas 15,04 kilometro ilgio ruožas buvo modernizuotas, kad atitiktų ES kelių infrastruktūros plėtros reikalavimus, užtikrintų saugų susisiekimą. Esamas kelias yra 9 metrų pločio, su dviejų eismo juostų važiuojamąja dalimi. Rekonstrukcijos metu kelio danga sustiprinta, o sankryžų vietose, dėl papildomų eismo juostų atsiradimo, išplatinta iš abiejų pusių. Vadovaujantis saugaus eismo reikalavimais sankryžose įrengtos iškilios saugumo salelės pėstiesiems su apšvietimu ir tinkamu ženklinimu. Rekonstruotos 8 pralaidos, naujai įrengta 1,845 km atitvarų, rekonstruota 18 autobusų sustojimo aikštelių. Sankryžų ir autobusų sustojimo aikštelių zonose naujai įrengta 1,264 km dviračių ir pėsčiųjų takų. Taip pat sutvarkyta automobilių stovėjimo aikštelė, esanti 8,6 kilometro nuo Panevėžio, dešinėje kelio pusėje, per vietinį kelią suremontuotas viadukas, esantis 16,44 kilometre.

Darbai atlikti vadovaujantis 2015 metų kovo 24 dieną pasirašyta sutartimi su Lietuvos automobilinių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Dangos rekonstravimo II etapas“.

***

2016 metų sausį AB „Panevėžio keliai“ baigė darbus kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožo nuo 142,00 iki 150,10 kilometro dangos, melioracijos įrenginių, inžinerinių tinklų rekonstravimą, autobusų stotelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, apšvietimo tinklų įrengimą, aplinkosauginių priemonių įdiegimą. Darbų metu kelio sankasa išplatinta iki 15,2 metro, įrengta 9 metrų pločio asfaltbetonio danga. Rekonstruoto ruožo ilgis – 8,157 kilometro.

Dėl užsitęsusių pirkimo procedūrų darbų pabaiga pagal sutartį persikėlė į ankstyvą 2016 metų pavasarį. Atsižvelgiant į klimato sąlygas, darbus „Panevėžio keliai“ organizavo taip, kad 90 procentų visų projekto darbų buvo atlikti dar 2015-aisiais.

***

2016 metų pradžioje bendrovė „Panevėžio keliai“ sėkmingai baigė orlaivių kilimo ir tūpimo tako dangos remonto darbus Kyviškių aerodrome. Tai – pirmoji sutartis Lietuvos aviacijos srityje, kai darbai atlikti vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos patvirtintos FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais.

Darbų metų įrengiant pagrindo sluoksnį buvo pakartotinai panaudotos medžiagos iš senos tako konstrukcijos. Du trečdalius (72 procentus) šaltai regeneruoto mišinio sudarė trupintas asfaltbetonis, o likusiąją dalį – žvyras iš esamos kilimo ir tūpimo tako konstrukcijos bei rišikliai

Objektas metų pabaigoje pelnė garbingą apdovanojimą konkurse „Lietuvos metų gaminys 2016“. Užsakovas – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

***

2016 metų balandį bendrovė užsakovui LAKD perdavė rekonstruotus valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 115 Ukmergė–Molėtai ruožus nuo 2,43 iki 12,85 kilometro ir nuo 12,85 iki 19,10 kilometro.  AB „Panevėžio keliai“ darbus pradėjo 2015 metų liepos 23 dieną, realiai pagrindiniai rangos darbai atlikti iki 2015-ųjų pabaigos.

Projekto darbai iš viso apėmė 16,67 kilometro atkarpą, kuri prasideda ties Ukmergės miesto riba ir tęsiasi Molėtų kryptimi iki Skuolių  gyvenvietės. Rekonstrukcijos metu kelias buvo išplatintas iki 11 metrų, važiuojamoji dalis – iki 8 metrų, iš abiejų pusių įrengiant tvarkingus 1,5 metro pločio kelkraščius. Rekonstruotos sankryžos bei  nuovažos, įrengti 214 metrų ilgio jungiamasis kelias Graužiečių gyvenvietėje, saugos salelės, pėsčiųjų ir dviračių takai, šaligatviai, autobusų stotelės.

Siekiant maksimaliai sutrumpinti rangos darbų terminus, AB „Panevėžio keliai“, rengdama statybos darbų technologijos projektą, pritaikė bendrovės sukurtas, įdiegtas ir gamyboje naudojamas šiuolaikiškas technologijas, apimančias statinio informacinį modeliavimą, skaitmeninio modelio diegimą į bendrovėje įdiegtas ir veikiančias automatines mechanizmų valdymo sistemas.

Sutartis su LAKD dėl projekto „Valstybinės reikšmės krašto kelių rekonstrukcija. Sutartis Nr. 3“ darbų pasirašyta 2015 metų liepos 13 dieną. Sutartyje numatyta darbų trukmė – 7 mėnesiai, 2 iš jų – žiemos mėnesiai, kai technologiškai neįmanoma atlikti visų darbų.

Konkurse „Lietuvos metų gaminys 2016“ šis objektas įvertintas aukščiausiu apdovanojimu – Aukso medaliu, taip pat pelnė apdovanojimą už BIM panaudojimą susisiekimo infrastruktūroje.

***

2016-aisiais užsakovui – LAKD – perduoti svarbaus eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo 2014–2020 metais TEN-T keliuose I etapo antrosios sutarties darbai. Magistralėje A2 darbai apėmė pėsčiųjų viaduko avaringame ruože ties Žemaitkiemio sankryža statybą, magistralės platinimą įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas, jungiamųjų kelių abiejose kelio pusėse bei dviejų žiedinių sankryžų įrengimą. Iš viso darbai atlikti magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 kilometro.

Kiti darbai buvo atliekami „Via Baltica“ trasoje, čia valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 38,7 kilometro buvusi sankirta su rajoniniu keliu Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas rekonstruota į žiedinę. Ši sankryža įdomi tuo, kad skersai centrinės žiedo salos kelio A10 kryptimi įrengtas 5 metrų pločio granitinių trinkelių pravažiavimas didžiagabaričiam transportui.

***

2016 metų liepą baigti Žiburio gatvės Anykščių mieste rekonstrukcijos darbai. Rekonstrukcijos metu gatvė susiaurinta nuo 10 iki 7 metrų pločio. Šio pokyčio priežastis – naujo dviračių tako įrengimas dešinėje kelio pusėje. Dviračių takas 2 metrų pločio, o jo danga išsiskiria neįprasta rausva spalva, išgauta asfaltbetonio mišiniui ruošti panaudojus specialų pigmentą. Taką nuo važiuojamosios dalies skiria betoninis bortas ir metaliniai atitvarai. Užsakovas – Ankyščių rajono savivaldybės administracija.

***

2016 metų spalį „Panevėžio keliai“ perdavė užsakovui LAKD dar vieną įrengtą žiedinę sankryžą, šį kartą – Vabalninko mieste. Projektas – „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 124 Kupiškis–Vabalninkas–Biržai sankryžos 38,73 kilometro su keliu Nr. 191 Paliūniškis–Vabalninkas rekonstrukcija“.

***

2016 metų gruodį „Panevėžio kelių“ Rokiškio filialas baigė darbus, susijusius su projekto valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys ruožų atnaujinimu. Projektas apėmė ruožų nuo 10,40 iki 15,70 kilometro ir nuo 31,55 iki 36,20 kilometro geologinius bei ekonominius tyrimus, techninių darbo projektų parengimą, projekto vykdymo priežiūrą ir rekonstrukciją.

***

2016 metais sparčiai vyko rekonstrukcijos projekto darbai krašto kelio Nr. 125 Biržai–Raubonys ruožuose. Šiame projekte baigiama statyti ir pirmoji Biržuose žiedinė sankryža. Rekonstruojama dešimties kilometrų ilgio atkarpa susideda iš dviejų ruožų. Kelio Biržai–Raubonys ruože nuo 0,00 iki 6,98 kilometro „Panevėžio keliai“ statybos darbus intensyviai vykdė nuo pavasario. Pagrindiniai darbai šiame objekte beveik baigti. Antrasis rekonstruotinas ruožas, kelio Biržai–Raubonys atkarpa nuo 6,98 iki 10,00 kilometro, prasideda už Pabiržės miestelio ir tęsis iki Kirdonių gyvenvietės ribos nuo Pasvalio pusės. Šiuo metu rengiamas šio ruožo rekonstrukcijos techninis darbo projektas, rangos darbai persikels į 2017 metus.

***

 

Gegužės mėnesį, atlikus projektavimo darbus, pradėtas tilto per Nerį, esančio valstybinės reikšmės magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 34,29 kilometre, kapitalinis remontas. Neries upės plotis ties remontuojamu tiltu – 91 metras. Remontuoto tilto ilgis tarp turėklų bortų galų – 207,83 metro, plotis – 17,86 metro. Po remonto tilto pagrindiniai parametrai nesikeitė. Sutartyje numatyta darbų pabaiga buvo numatyta 2017 metų birželį, tačiau bendrovė taip organizavo projektavimo ir rangos darbus, kad projekto užduotis pavyko atlikti ir perduoti užsakovui iki 2016 metų pabaigos.   

***

2016-ųjų vasarą „Panevėžio keliai“ parengė pirmosios „Via Baltica“ trasoje „turbo“ žiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą ir rugpjūtį pradėjo rangos darbus. Nestandartinė sankryža statoma vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyko iki metų pabaigos, darbus visiškai planuojama baigti iki 2017-ųjų vasaros.

***

2016 metų vasarą „Panevėžio keliai“ pradėjo vykdyti valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 41,950 iki 45,177 kilometro rekonstrukcijos darbus. Dviejų eismo juostų kelio plotis po rekonstrukcijos sieks 8 m. Iš abiejų pusių bus įrengti pusantro metro pločio kelkraščiai, išskyrus vietas, kur klojami šaligatviai. Rekonstruojamos 26 tipinės nuovažos ir sankryžos, 8 autobusų stotelės. 2016 metų lapkričio pirmosiomis dienomis jau atlikta 70 procentų visų projekto darbų. Planuojama darbų pabaiga – 2017 metų pradžia.

***

2016 metų lapkričio 8 dieną pasirašyta rangos darbų sutartis dėl projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“ darbų.  Projektą pagal jungtinės veiklos sutartį įgyvendina AB „Panevėžio keliai“, UAB „Aukštaitijos traktas“, UAB „Ukmergės keliai“, UAB „Sostinės gatvės“. Žiemos laikotarpiu šiame objekte kol kas atliekami parengiamieji darbai, pagrindiniai prasidės 2017 metais. 

***

Į 2017-uosius persikelia ir daugelis su žvyrkelių rekonstrukcija susijusių projektų. Bendrovė 2016 metais laimėjo konkursus ir pasirašė sutartis dėl dešimčių žvyrkelių ruožų projektavimo bei rangos darbų Utenos, Ignalinos, Zarasų, Molėtų, Švenčionių, Ukmergės, Anykščių rajonuose, Panevėžio regione. Dalis projektų parengta ir kitą sezoną jau bus galima pradėti darbus. Vien Panevėžio regione bus asfaltuojama 14 žvyrkelių ruožų, kurių bendras ilgis – 10,84 km.

2016 m.
2015 m.
2014 m.
2013 m.
2012 m.
2011 m.
2010 m.
2009 m.
2008 m.
2007 m.
2006 m.
2005 m.
2004 m.
2003 m.
2002 m.
2001 m.
2000 m.
Į viršų